28 september 2011

Tisdagsölen

Igår var det tisdagsöl inplanerat. Det var jag, Viktoria, Soleil-Henke och Daniel Peter.
Han heter Daniel i förnamn och Peter i efternamn vilket jag tycker är så väldigt härligt och kul.
De tre hade redan påbörjat ordentligt på vodkan när jag kom hem från jobbet.
Klockan var 17.55 och då tog jag mitt första järn.

Vi satt, njöt av livet och shottade för fulla muggar.
När klockan var 21 hade vi gått in och en (behöver inte nämna namn) hängde över toaletten, naken och kräktes ur sig allt gift som han/hon hade inmundigat.
Vi skulle ta en snabb sovstund för att bli lite mer balanserade och för att sedan bege oss ut på en soft barrunda.
Viktoria och Soleil-Henke var inte sugna så då bestämde jag och Daniel Peter oss för att kila ut och se Oslo på en tisdag.
Det var dött som fan.
Vi satt på Radisson Hotell och Daniel Peter välte ut sin whiskey sour och jag köpte en ny till den barnrumpan. Här var vi märkbart väldigt fulla.

Vi gick vidare. Lite oklart var nu faktiskt känner jag.
Och tillslut hamnade vi på en sportbar bredvid en skitgammal alkis och tog oss varsin fatöl.
Vi bestämde oss för att ta med ölen och köpte en soft korv med asmycket senap och traskade hem.
Och sov.

Idag har vi ont i håret.

Inga kommentarer: