19 september 2012

Elwiras begravning

Har under en period glidit ner i ett hål. Har inte riktigt lyckats komma upp än och har därför kunnat lägga en hel del tid på att planera min begravning. Jag tror att det är en bra grej att göra så slipper stackarna som ska styra upp skiten fundera så mycket på vad dem trodde att jag ville.
Så, om det nu mot alla odds skulle bli en begravning i min ära inom en snar framtid (ta i trä) så vill jag ha det på det här sättet: 

  • Jag vill absolut bli kremerad. 
  • Gästerna ska vara klädda i vad de själva anser vara "fint".
  • På min begravning så ska följande låtar spelas; Nothing compares 2 u - Jimmy Scott, Boa Sorte - Vanessa Da Mata och i slutet så är det asviktigt att Heart skipped a beat - The XX spelas.  Och helst ser jag gärna att någon sjunger There's a light that never goes out - The Smiths
  • Det är sjukt viktigt att alla ska få vara i den känslan som de vill vara i i kyrkan. Vill man skratta så ska man absolut inte hålla tillbaka. Det är jävligt olustigt med begravningar. 
  • Efter begravningen så brukar det hållas någon slags lunch där släkt och vänner samlas för att beklaga sig. Här ser jag gärna att det blir någon slags schlager-fest. Det ska spelas schlagermusik! 
  • På lunchen hade det varit kul om det serverades någon blandning av min favoritmat. Korv av olika slag, chips, tacos, thaimat, sushi, ceasarsallad, hamburgare med friscobröd, smörgåstårta osv. Mycket kött! Jag gillar kött. 
Så. Nu vet ni. 

Elwira. 

Inga kommentarer: