19 september 2011

Det här med att man ska unna sig

Jag skrev ju i lördags att det bara är lördag en gång i veckan och att man ska unna sig något gott. 
Och jag har verkligen tänkt på det här... 
Det har liksom kommit på tal varje dag den här veckan. 

"Det är trots allt bara onsdag en gång i veckan, man måste få unna sig."

Jag tycker att det här är ganska fint. 
Man ska ge sig själv en ryggdunk eller en klapp på kinden varje dag. 
MEN!
Man får inte skämma bort sig själv. 
Då kan man lätt bli tjock eller få hybris.

Och överhybris kan nog fan vara det fulaste jag vet. 

Men var snäll och ta hand om dig själv ett par gånger om dagen.
Ta en go ciggjävel, köp dig en såsig pizza, gå och träna, knulla gött, sov länge, skratta, sup dig asfull.
Ja, allt som kan tänkas göra dig glad.  
"Är magen glad, är människan glad" som jag lite skämtsamt brukar säga. 

Inga kommentarer: